SUDAH POTONG??!!!

Monday, November 2, 2009

Ini bukan iklan pasal internet...
Ini bukan pasal nak cari untung...
Ini pasal realiti sebagai guru pendidikan khas...
Kamilah guru...
Kamilah pendidik...
Kamilah tukang kebun...
Kamilah pakguard...
Kamilah doktor...
Kamilah badut...
Kamilah ibu...
Kamilah ayah...
Kamilah segalanya...
Kamilah GURU PENDIDIKAN KHAS.


Mungkin ada sebilangan anda merasa jijik dengan gambar dibawah ini namun inilah realitinya sebagai seorang guru pendidikan khas.

Bukan semua pelajar mampu menguruskan diri mereka. Ini baru sedikit, belum lagi masuk bab pelajar terkencing malah terberak didalam kelas...

So kepada yang dok bising kata cikgu pendidikan khas kerjanya RELEX, MAKAN GAJI BUTA, XPATUT DAPAT ELAUN RM250 tu pikir2 la sebelum menghemburkan kata2. Kalau nak tahu senang atau susah cuba la relief satu/dua masa kat pendidikan khas.Barulah anda berasa betapa "RELEX"nya menjadi guru pendidikan khas.

"Ramai yang boleh menjadi GURU
namun hanya sedikit yang boleh menjadi PENDIDIK "

9 orang cute lagi baik hati telah berkata:

Anakkhas November 2, 2009 at 9:06 AM  

assalammualaikom...

tahniah cikgu pendidik sejati..
sekolah menengah macam tu kan sekolah rendah lagi la....

nak kena sembur dengan hingus masuk la ngajar sejam tengok...
tu belum yang suka mencakar dan menggigit habis parut2 cikgunya...

sekarang dah ada ppm sekurang2nya tugas2 dah banyak terlepas....
PPM nak ker potong kuku murid? kadang2 ppm lagi masalah kotor sikit taknak....

salam ziarah jumpa lagi cikgu..

ahmad humairi November 2, 2009 at 3:21 PM  

salam,
memangle...
cikgu adalah segalanya..

izakhairi November 3, 2009 at 9:21 AM  

Salam Cikguyiee,

pertama kali datang ke sini,
melawat cikgu berhati murni,
maklumlah ada anak sebegini,
apalagi sabarlah hati...

salam perkenalan cikgu

CikguYiee November 3, 2009 at 10:05 AM  

anakkhas>>
sekolah menengah,erm betul tu.Alhamdulillah ketiga-tiga PPM saya sumer ok.Tu gambar PPM la yang potong kuku.dia potong belah kiri saya pujuk potong belah kanan.hehe

ahmad humairi>>
Betul,betul,betul!!!

izakhairi>>
Selamat datang.terima kasih kerana sudi berkunjung.

ZahirZ™ November 5, 2009 at 4:59 AM  

waaaaaaaaahhhh....
ganjaran bkn hyn elaun 250 tue jer...
insyallah lepas mati pon ttp dpt gnjran..

Ries Lee November 5, 2009 at 5:06 AM  

inilah perngorbanan seorang guru...
kagum.

CikguYiee November 5, 2009 at 5:28 AM  

ZahirZ>> InsyaAllah.Amin..

Ries>> Thankz

unwanted November 5, 2009 at 8:15 PM  

dah semestinya orang akan mengenang jasa seorang cikgu.Begitu ug aaku. Terlalu banyak jasa yang dicurahkan.

hanya orang yang tak reti bahasa memandang rendah kerjaya cikgu

sukiminna November 18, 2009 at 3:53 PM  

syabas sume cikgu2 pendidikan khas..

lantak je ape dorg kate..
nnt nk menjawab kat sana kite tau kite da jalankan tggjwb dgn betul

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP