DATA SMM..DATA PKHAS

Tuesday, October 27, 2009

~KEHIDUPANKU HARI INI~

Sehari dua ni hari yang sebook bagi saya..macam2 hal kena buat.lagi teruk gigi plak sakit.adeeh.

Tugas paling penat+pening+susah ialah nak masukkan data para pelajar lam SISTEM MAKLUMAT MURID v4.0. Setiap sorang pelajar mempunyai lebih 20 maklumat yang perlu diisi lam sistem tu..No kp,s/b,jenis darah,kp mak bapak,pendapatan...adeh fooning.

Tak cukup ngan SMM v4.0 tu kena plak isi Sistem Maklumat Pendidikan Khas.Kena 2 kali isi bender yang sama lam perisian yang berlanian.

Saya heran la naper la KPM xcombine jer sumer lam SMM.Padahal maklumat untuk pelajar khas dah sedia ada lam SMM.Lau yang xdr satu dua item tu tambah la lam sistem tu.Ingat cikgu xder kejer ke nak ngadap komp dr pagi sampai petang.xcukup ngan tu kena wat balik siapkan kat umah. Bukan sikit data kena isi,pelajar plak ramai.

Pepagi lagi hari ni Saya dah terpacak kat PPD ntuk meeting data pkhas. Kna masuk data lam sistem baru..erm dah terbayang la mcm mana fooningnya nnt.

Petangnya ada lagi satu meeting tapi saya xpegi coz gigi ni dah rasa cam nak meletop.Adeeeh sakit woo.Singgah kat farmasi beli ubat,RM2.30 sebiji.Sambar 10 biji Alhamdulillah pas makan ilang kejap sakit.

Sampai sekolah kena serbu plak ngan bebudak form6 nak mintak sign buku ko-k.Layan..G pejabat jap bagi surat PPD kpd skool. Tengok da surat ntuk PKhas yang berbunyi PERCUTIAN 3Hari 2Malam DI KESEDAR INN GUA MUSANG sambil berMESYUARAT DATA PKHAS SEK MEN NEGERI KELANTAN. (adoi 3 hari tu)."Gembira" rasanya.

Sampai kat PIPKSMKCR kurang sket rasa tensen.erm yummy..nasi ayam ngah terhidang atas meja.anak2 saya masak nasi ayam rupanya hari ni..Makan...

Pas makan terus hadap laptop bagi penerangan sket kat cikgucikgi maklumat yang perlu diaorang isi. Kena xplain bagi paham coz esok n lusa saya terlibat plak ngan BASIKALTHON.

Kebizian saya xberakhir disini...
Lastweek : 21+22okt = meeting s/u ko
Dizweek : 27okt = meeting data pkhas daerah, 28+29okt = Basikalton
Nextweek : 1+2+3nov = meeting data pkhas negeri qlate
Next+nextweek : 7+8+9nov = pkhemahan pkhas negeri qlate

2 orang cute lagi baik hati telah berkata:

ahmad humairi October 27, 2009 at 4:58 PM  

salam,
tabik kat cikguyiee.
Tahniah. kesengsaraan anda untuk kesenangan orang lain...mulia tuuu...

CikguYiee October 29, 2009 at 7:13 PM  

Salam,haha mana da kesengsaraan juz jalankan kewajiban as a pendidik jer.

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP